Бала өміріндегі ойынның рөлі.
Балалар жалғыз қалғанда нені қатты жақсы көреді? Әрине ойна! Әр түрлі ойындарда, әр түрлі серіктестермен, фантастикалық және әртүрлі атрибуттармен. Ойын - бұл әрекеттің ерекше түрі. Бұл әрекеттің күші қандай? Неліктен бұл өзіне және жекелеген балаларға, топтарға және көп балалы балаларға білім беруді қажет етеді? Бұл сұрақтарға жауапты төменде келтірілген дәлелдерден іздеуіміз керек.
Мектепке дейін баланың ойын әрекеті жетекші болып саналады. Ал бастауыш мектепте ұзақ уақыт бойы білім беру қызметі ойынмен ұштасып келеді. Ойын дамудың күшті сипаттамаларына ие. Бұл барлық танымдық процестердің дамуына әсер етеді: ойлау, зейін, есте сақтау және, әрине, қиял. Сонымен қатар, ойын баланың сезімін ұйымдастырады және оның іс-әрекетіне әсер етеді. Эмоционалды түрде ойын технологиясы феноменальды және басқа білім беру технологияларына ұқсамайды. Ол балаларға рахат, түрлі ойын-сауықтар ұсынады және сонымен бірге қоғамдағы өмірге қажетті адамгершілік мінез-құлық үлгілерін қалыптастырады.
Ойын қоғамдағы өмір нормаларын, мінез-құлық ережелерін жаңғыртады, баланың өмірлік тәжірибесіне жақын жағдайларды имитациялайды. Ойын барысында алған білімді игере отырып, бала өзі өмір сүретін елдің мәдениетімен және әлем мәдениетімен таныс болады. Ойын балаға әлеуметтік тәжірибені сіңіріп, оны жеке тұлғаның меншігіне айналдыруға көмектеседі. Сонымен қатар, ойында бала құрдастарымен белсенді қарым-қатынас жасайды. Бұл оның коммуникативті дағдыларын едәуір кеңейтеді. Дәл осы ойында баланың еркі дамиды, өйткені бала ойын әрекеті барысында оған жаңа іс-әрекеттің тәсілдерін игере отырып, қиындықтарды жеңуге үйренеді.
Ойын барысында баланың ақыл-ой әрекеті дамиды. Ақыр соңында, ойын жаңа, күн санап артып келе жатқан міндеттерді шешуді талап етеді. Бала ойын ережелерін сақтай отырып, ойынға қатысушылар одан қандай іс-әрекет күтетінін тез анықтауы керек.
Жалпыға танымал ойындар
- жылжымалы,
- Рөлдік ойындар,
- жұмыс үстелі,
- дидактикалық,
- бизнес және т.б.
Бала үшін, біздің ойымызша, белсенді, рөлдік және, әрине, дидактикалық ойындар ерекше маңызға ие, дегенмен, ойынның басқа түрлері де өз өмірінде өз орнын табады.
Педагог-психолог Энглер И.Н.