Тақырыбы: логопедте сабақта не болады?
Көбінесе ата - аналар балалары логопедтің кеңсесіне барады деп ойлайды-олар ойнайды, көңіл көтереді, бәрін жасайды, тек айналыспайды. Шын мәнінде, логопедтерде әр сабақта міндетті түрде қолданылуы керек белгілі бір жұмыс құрылымы бар. Сіз іс жүзінде сабақты көре аласыз, бірақ сұрақтарыңыз болса-түсіндірейік:
● Ең алдымен, баламен болған сабақта біз тікенді, қырлы допты, ұсақ заттарды сұрыптауды, пазл-бөлшектерді жинауды, рифмдермен, потешкалармен саусақ ойындарын және т. б. қолдана отырып, ұсақ моториканы дамытамыз.
● Содан кейін диафрагматикалық және сөйлеу тынысы бойынша жұмыс жасалады, осы кезде біз мұрнымызбен және аузымызбен дұрыс дем аламыз. Біз әртүрлі айналдырғыштарды, сабын көпіршіктерін, ұсақ заттарды үрлеуді және т. б. қолданамыз.
● Әрі қарай, кішкентай оқушы артикуляциялық қозғалыстарды құрметтейді. Мұнда біз баланың жеке қызығушылығына сүйенеміз, жануарлардың муляждарының, ойыншықтардың, суреттердің және т. б. көмегіне жүгіне аламыз.
● Келесі кезең-фонемалық есту мен сөйлеу еліктеуінің дамуы. Фонемалық есту-бұл сөйлеу ағымындағы дыбыстарды ажырата білу қабілеті. Жануарлар мен құстардың дауыстары, тұрмыстық шулар, табиғат дыбыстары және т. б. сияқты сөйлемейтін дыбыстардың негізінде біз бір-бірімізге параллель отырып, балаларға дидактикалық материалдар мен жаттығулар арқылы осы ономатопеяларды тануға және көбейтуге үйретеміз: "кімнің дауысы?", "Дыбысты біл", " шу қайдан шыққан?", "Қалай дыбыстайды?", "Кім қалай сөйлейді?"және т. б.
● Дыбыстарды қою немесе бекіту кезеңі. Мұнда біз сөйлеу материалын қайталамаймыз, бірақ есіңізде болса, бала ойынды жақсы көреді, сондықтан біз жағымды Мен пайдалыны біріктіреміз. Дұрыс айтылған дыбыспен біз оны оқшаулап автоматтандырамыз, мысалы, допты сақинаға лақтыру, штамптар, люктер және т.б. ойын жаттығулары. Сондай-ақ, мұнда бала тапсырманы дұрыс орындаған кезде көтермелеу элементін (мадақтау, чиптер, белгілер, медальдар, жапсырмалар және т.б.) қолдануға болады.
● Әрі қарай, біз баланың сөздік қорын байытуды жалғастырамыз: жануарлар, өсімдіктер әлемімен танысамыз, белгілі бір оқушының біліміндегі олқылықтарға сүйене отырып, "жиһаз", "жемістер", "көкөністер" немесе басқа тақырыптар туралы түсініктерді нақтылаймыз.
● Лексикамен бірге біз грамматикамен жұмыс жасаймыз: мұнда көптеген адамдар баланың аяқталуы әрдайым дұрыс емес немесе жаңа сөзді дұрыс қалыптастырмайтындығына келіседі. Бұл үшін біз әртүрлі дидактикалық ойындар мен жаттығуларды қолдана отырып жұмыс жасаймыз.
Ең көп таралған бұзушылық жағдайлары үшін бұл жеткілікті.
Савалюк М.Г.
мұғалім-дефектолог