АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ "АТБАСАР ҚАЛАСЫ, АТБАСАР АУДАНЫ, №8 ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕТУ КАБИНЕТІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ
АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ "АТБАСАР ҚАЛАСЫ, АТБАСАР АУДАНЫ, №8 ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕТУ КАБИНЕТІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

27.01.2017

Мектеп жасына дейінгі балалардың назарын дамыту.

Баланың назарын дамыту үшін бес кеңес».

 

Ата-аналар үшін бірінші кеңес:

- Баламен айналысқанда таңданып, қызығушылықпен, рақат күлімсіреңіз өз эмоцияларыңызды алыс бұрышқа тықпаңыз.

Өз баласының назарын дамытатын мынадай ата-аналарға екінші кеңес:

- Әр түрлі қызмет түрлерінің қызықты тартымды жақтарын түсіндіре отырып, баланың назарын өзіңіздің басшылығыңызға алыңыз. Жаңа, түпнұсқалық балалар назарын ұйымдастыру құралдарын ойлап табыңыз. Есіңізде болсын, неғұрлым тартымды болса, бала үшін күтпеген жерден эмоциялық көрнекі болады. Көңілді ұйымдастырудың әмбебап тәсілі – бұл сөз болып табылады. Мектепке дейінгі балалар жиі тапсырманы орындағанда нұсқаулықты дауыстап оқиды. Мәселен, ересектердің сөз түріндегі нұсқаулықтары немесе талаптары балаға өз назарын басқаруға көмектеседі. Неғұрлым қадамдық нұсқаулық тиімді болады. Ол сәбидің назар ұйымдастырады және оның қызметін жоспарлауға ықпал етеді.

Осылайша,  үшінші кеңес түсінікті болады:

-  Сәбиге тапсырма бергенде, есіңізде болсын, сіздің нұсқаулығыңыз игілікті, нақты, негізделген, түсінікті, жеткілікті болуы тиіс. Баланың назарын сақтау негізінде алаңдатушы факторларға кедергі мүмкіндігі жатыр. Өзінің эмоциялық жағдайы немесе бөгде қауымдастық сияқты, сәбиді сыртқы және ішкі қоздырғыш алаңдатуы мүмкін. Балаға «қарсы кедергілер» механизмдерін әзірлеу керек. Бұл жағдайда ата-аналар көмекті негізгі қызметі аяқталуға бағытталған сөйлеу нұсқаулықтар түрінде көрінуі мүмкін. Ата-ананың баланы оқыту өнерінде, ең алдымен, оңтайлы тапсырмаларды таңдап, қиындықтар мен мөлшеріне тиісті мүмкіндіктерін жасау. Идеалды нұсқасы баланың әлеуетін сәл жоғары, тапсырманы орындау үшін күш салу қажет екенін көрсетеді. Мұндай жағдай мектепке дейінгі баланы дамытуға одан әрі ынталандырады. Ата-ананың сөзі, балалар бөгде нәрселерге бөлінуін тежеп, жағымсыз эмоциялық бояу киюге тиіс емес. Егер балаға сөз тіркестерін «Алаңдама!», «Жан жаққа қарама!», «Машиналарға тиіспе!», балақай қуана екіталай осы тапсырманы аяқтайды. Одан айтқан нұсқа болуы сәтті мүмкін: «Сөзді аяқтайық», «Қазір бас киімді бояп, ойнаймыз!», «Қарашы, саған екі әріп жазу қалды!».

Тағы да оқу басталғанға дейін мектепте бала бірте-бірте ырықты зейін қалыптасады, ол қызықты, сондай-ақ қызықсыз түрлі тапсырмаларды мұқият орындауды көздейді. Ол баланың ерік күш талабына,  белсенді сипатына ерекшеленеді. Ырықты зейін қалыптасу шамасына қарай көлемі, концентрациясы, бөлу, ауысу, тұрақтылық және оның барлық жеке қасиеттері дамиды. Ырықты зейінің даму деңгейінің жиынтығы бойынша өзінің барлық сипаттамаларын (оның ішінде зейін көлемі, оның тұрақтылығы, ішкі іс-қимыл жоспарын болуы) көбінесе, одан әрі бала білімін мектепте анықтайды.

Ата-аналар үшін төртінші кеңес:

- Егер сіз бала тапсырмаларды орындау кезінде ықыласты болсын десеңіз, онда баланың физикалық денсаулығы жақсы және оның көңіл-күйін ойлаңыз.

Ол айналысатын бөлмеде, тыныштықты мүмкіндігінше алаңдататын факторлардың саны қысқартыңыз: шулы дыбыстар, эмоционалды сөйлеу, жарқын суреттер, ойыншықтар, қызықты журналдар мен кітаптарды, қозғалмалы объектілер. Назар аудару концентрациясы өзінің ісінде ойлау көздейді, мұндай жағдайда барлық айналасында болып жатқанды байқамайды. Баланың назар қасиетін қалыптастыру,  ол үшін назар тұрақтылығы жеткілікті дәрежеде болуы тиіс. Мектепке дейінгі балалық шақта назарды дамытуға баланың әуестігі, әсіресе қызықты ісінің  қызығушылығының болуы ықпал.

Өз назарын жинастыра, балақай барлық жоғары дәрежелі зейінді концентрациясын тәжірибесін иемдену. Зейін көлемін ақпарат санымен анықталады, оған баланың назарын аударту қажет. Ересек мектеп жасына дейінгі баланың орташа зейін көлемі 4-6 бірлік ақпараты. Мысалы, егер бес - жеті жастағы балаға баяу бір немесе күрделі 10 сөз,  ең алдымен ол 4 тен 6 сөзге дейін есінде сақтап қалады. Егер 10 сурет кезек-кезек көрсетіп, ол 4-6 суреттердегі  бейнені айтып береді. Балаға суреттер туралы айтуға емес, оларды үлкен көлемде табуды ұсынуға болады. Баламен ұсынылған жаттығуларды жасап,  ата-анасы өз баласының  назар көлемінің дамуы туралы біледі.

Ересектер үшін тапсырма

Назар көлемін дамытуын ынталандыратын Сіздің балақайыңызбен «Үш тармақ» ойынын ойнаңыз. Сіз балаға ыңғайлы дене тұрысын қалыпты және қатып қалу керек, яғни жылжымау.  Бұл ретте, балақай үш тармақтың тапсырмаларын мұқият тыңдап, есте сақтау керек. Содан кейін сіз айтасыз: «бір, екі, үш - қаш!» - және бала барлық тармақтардың тапсырмаларын тез әрі дәл сол ретпен, қандай айтылғаны бойынша орындайды.

Әр түрлі тапсырмалар болуы мүмкін, мысалы:

1.     Ең қарапайым тапсырма:

- Бірінші тармақша. Үш рет алақанды соқ;

- Екінші тармақша. Қандай да бір жиһазды ата;

- Үшінші тармақша. Ағаштан жасалған заттың жанына тұр.

Бала ойын ережелеріне үйренгеннен кейін, оған күрделенген нұсқасын ұсынуға болады.

2. Күрделінген тапсырма:

- Бірінші тармақша. Сен қанша жаста болсаң, сонша рет секір;

- Екінші тармақша. Дәптерге жүзетін құстардың атауын жазыңдар;

- Үшінші тармақша. « С» әрпінен басталатын заттың жанына тұр.

4-5 тармақтарына дейін санын көбейтіп, тапсырма күрделене бастайды. Бұл ойынды екі - бес балалармен жақсы ойнауға болады. Балаңыздың достарын қонаққа шақырыңыз. Сіздің күшіңіз жай кетпейді. Бала өз назарымен ғана емес, бірақ ол құрбыларымен араласуға үйренеді. Балалардың назарын дамыта отырып, ата-аналарға психологиялық құбылыс ретінде,  қызметтің үзу салдарын есте сақтаған маңызды. Бұл құбылысты  үш жағдайларда байқауға болады.

Біріншіден, қызметтің мазмұны мен мағынасы күрт өзгеруі мүмкін, өйткені бала күшті өмірлік маңызды қоздырушыларға шұғыл тәртіппен әрекет етуге мәжбүр. Мәселен, Ас үйдегі апасының айғайын естіп, балақай күрт жинап жатқан конструктор ойыншықты лақтырады.

Екіншіден, бала, саналы түрде назарын басқара отырып, бір қызметті орындау үшін басқа қызметті тоқтатады, мысалы, бұл жағдайда, ол сурет салуды тоқтататып және мультиктар көру үшін теледидар жағады.  

Үшіншіден, қызмет доғарылуы мүмкін сонымен қатар, оны жалғастыру қандай да бір себептермен мүмкін емес. Егер анасы жарықты өшірсе, бала ұйықтар алдында кітапшасын оқуын тоқтатады.

Психика үшін құбылыс қызметін үзу немқұрайлы, өйткені баланың психикалық ресурстарын аздырады. Аздыратын әсерді үзу ең күшті бірнеше рет үзу нәтижесіне ықпал етеді, бастапқы қызметке қайта-қайта оралу қажет. Балалардың басым көпшілігі қызмет бірнеше рет үзілген жағдайында жұмыс істей алмайды.

Ата-аналар үшін бесінші кеңес:

-        Баланың назарын күт. Егер бала бос болмаса, оны алаңдатпай, жаңа тапсырмаларды бермеңіз.

 

 

 

                                                                             Педагог-психолог  Е. Онопка

Просмотров: 612

Қосымшалар:



Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст